RODO w szkole – zastosowania praktyczne.
- Dane osobowe zwykłe vs wrażliwe – jak z nimi postępować?
- Naruszenie a wyciek danych osobowych – różnice. Kogo powiadomić w przypadku wycieku danych ze szkoły?
- Monitoring wizyjny jako inwazyjna forma przetwarzania danych osobowych.
- Zasady udzielania informacji o uczniu osobom trzecim.
- Wykorzystywanie prywatnych adresów e-mail nauczycieli do kontaktu z rodzicami i uczniami.
- Rodzice w szkole – najczęściej zadawane pytania.
Metoda Kids’ Skills w szkole dla nauczycieli klas 0-4 SP.
Metoda złożona z 15 kroków, w której Dziecko wraz z Rodzicami i Terapeutą/Nauczycielem opracowuje plan nabycia nowej umiejętności, by móc poradzić sobie z problemem.
Metoda ta zwiększa poczucie własnej skuteczności, dodaje pewności siebie, rozwija mocne strony Dziecka oraz sprawia, że proces zmiany staje się przygodą.
- Podejście Skoncenstrowane na Rozwiązaniach – wstęp do metody oraz podstawowe założenia.
- Dziecko i Rodzic jako eksperci od problemu.
- Komplementowanie – podstawowa technika.
- Metoda Kids’ Skills – etapy oraz zastosowanie w praktyce.
Trudne emocje naszych uczniów.
- Emocje – przyjaciel czy wróg?
- Potrzeby a emocje naszych Uczniów.
- Sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami Ucznia.
- Trudne emocje Nauczyciela – sposoby radzenia sobie.
Jak rozmawiać z uczniami, by chcieli się uczyć?
- Siedem sposobów zachęcania ucznia do współpracy.
- Motywacja zewnętrzna vs wewnętrzna – jak uzyskać tą drugą?
- Pułapki stosowania kar – inne sposoby prowadzące do autodyscypliny.
- Wspólne rozwiązywanie problemów – sześć kroków rozbudzających twórczy zapał i zaangażowanie.
- Rodzic – Nauczyciel – jak zbudować relację opartą na współpracy?
Jak pracować i nie zwariować? – profilaktyka wypalenia zawodowego.
- Wypalenie zawodowe – objawy i sposoby radzenia sobie.
- Komunikacja i asertywność jako podstawowe narzędzia ułatwiające pracę Nauczyciela.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami.
- Moje prawa osobiste jako podstawa do budowania stabilnego zawodowego poczucia własnej wartości.
Rodzic w szkole – jak tworzyć relacje oparte na współpracy.
- Rodzic i Nauczyciel – w poszukiwaniu wspólnego celu.
- Rodzic też Człowiek – jak budować relacje z Rodzicami oparte na współpracy?
- Komunikacja i asertywność w kontakcie z Rodzicami.
- Przebieg zebrania z Rodzicami – przykład spotkania “idealnego” ;)
Profilaktyka w szkole – jak ją prowadzić, by była skuteczna.
- Profilaktyka – wstęp do zagadnienia.
- Rodzaje profilaktyki i jej zastosowanie.
- Jak mówić o uzależnieniach, przemocy i innych problemach XXI wieku, by dzieci i młodzież nas słuchały? – przykładowe ćwiczenia.
- Modelowanie jako podstawowa forma profilaktyki zachowań.